Dohady jsou u konce, takto bude vypadat Nová Pastýřská. Součástí je i stromořadí a cyklopruhy

Rada města schválila projekt Pastýřské ulice. Koncepční studii vytvořila Kancelář architektury města Liberce. Jak architekti uvádějí, podle této studie se stane Pastýřská novou městskou ulicí. Pojmout má bezpečně všechny druhy dopravy, včetně pěší, cyklo a městské hromadné dopravy. Součástí studie je i kultivace předprostoru sídla Policie ČR. Nové řešení ulice zmenšuje oproti původnímu návrhu celou šířku v příčném profilu. Výrazně tím zlevňuje celkové náklady na výstavbu a budoucí údržbu. Zároveň doplňuje ulici o stromořadí, a tím přispívá k lepšímu environmentálnímu účinku a klimatu ve městě.


Vizualizace: 2 x Kancelář architektury města Liberce

„Součástí řešení bude i kvalitní materiálový detail a doplnění ulice o nezbytný stabiliář a mobiliář. Urbanizací území bude umožněna zástavba na vhodných pozemcích v místech původní zástavby, funkční dořešení ulice Voroněžská pro motorovou dopravu, zajišťující možnou obslužnost rezidentů i garáží,“ uvedli liberečtí architekti.

Nová Pastýřská má být součástí vnitřního okruhu města. Odlehčit má přetíženému Šaldovu náměstí.

Liberecký primátor Jaroslav Zámečník (Starostové) v rozhovoru pro Liberecké Zprávy uvedl, že s Novou Pastýřskou souvisí rovněž budoucnost Tržního náměstí. „Náměstí by obecně měla být místy, kde se lidé potkávají. Náměstí bez lidí, zato s automobily, by se nemělo jmenovat náměstí, ale křižovatka. Mám-li si vybrat mezi Tržním náměstím a Tržní křižovatkou, budu vždy pro náměstí,“ řekl Zámečník.

I náměstí ale podle něj může sloužit dopravě, leč v určitém speciálním režimu. „Jako příklad, jak to má fungovat, bych použil křížení Pražské ulice s Revoluční ulicí. Lidé přicházejí pěší zónou z Pražské a přecházejí na Soukenné náměstí. Křižují ale zároveň Revoluční ulici, kterou jezdí automobily. Komunikace je ale upravená tak, že nemohou jet rychle a chodci díky tomu s automobily fungují bez problémů. S architekty jsme se o Tržním náměstí dlouze bavili. Říkají, že na Tržní náměstí mohou auta vjet, ale měla by tak činit pomalu. Řidič, který bude vjíždět na budoucí Tržní náměstí musí vnímat, že se dostal do prostoru, kde musí být ostražitý, pozorný a jet maximálně třicítkou. Díky tomu budou moci auta a lidé společně koexistovat,“ vysvětlil primátor.

♥ Chci podpořit Liberecké Zprávy!
Bezpečné platby pro nás zajišťuje Gopay.cz


Celkem
Sdílení
KOMENTÁŘE