MF DNES: Kritik dopravního podniku byl na jeho výplatní pásce

Ostrý kritik současného vedení liberecko - jabloneckého dopravního podniku, jablonecký primátor Milan Kroupa (ANO), čile obchodoval s vedením minulým. Jak zjistila liberecká redakce MF DNES jeho firma inkasovala 600 tisíc od dopravního podniku v době, kdy jej řídil v současné době z korupce obviněný Luboš Wejnar. 


MF DNES v pondělním vydání píše: „Nikoho tak nekompetentního jsem nepotkal. Osoba, které se nedá věřit. Dopravní podnik brzy zavře brány.“ Takto v uplynulých dnech napadl jablonecký primátor Milan Kroupa (ANO) šéfa dopravního podniku obou měst Michala Zděnka. Důvodem je financování tramvajové linky č. 11, jejíž provoz ročně stojí 100 milionů korun.

Dopravní podnik chce, aby Jablonec na provoz linky platil 24 milionů namísto současných dvanácti. To primátor rozporuje. Firma primátora Kroupy přitom byla podle zjištění MF DNES napojena na bývalé vedení Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) a měla zde velmi nadstandardní podmínky.

Firma Grepa Networks podle MF DNES instalovala podél tramvajové trati optické kabely. V součtu si v letech 2015 – 2017 přišla na 600 tisíc korun. Smlouvy ale mají několik nedostatků. Například v době, kdy primátorova firma inkasovala 90 tisíc korun za instalaci kabelů, již platil zákon, podle něhož musí být každá smlouva nad 50 tisíc korun zanesena v registru smluv. Smlouva v něm ale není. Hrozí, že tím pádem není platná.

Další neobvyklostí je splatnost faktur, které Kroupa DPMLJ zasílal. Některé mají splatnost 10 dní, jedna dokonce 3 dny. V obchodním styku je běžným a zavedeným termínem jeden měsíc. Smlouvy navíc byly uzavřeny bez výběrového řízení. (...) Nasvědčuje to podle MF DNES o velmi nadstandardních vztazích mezi firmou Milana Kroupy a dopravním podnikem, řízeným tehdy Lubošem Wejnarem, dnes obviněným z korupce a šéfem Jablonecké dopravní. Oba muži v nových funkcích jsou spojenci a Kroupa nad Wejnarem drží ochrannou ruku.

Člen představenstva DPMLJ Václav Sosna podotkl, že smlouvy skutečně existují a nechá je prověřit právníky. „Přemýšleli jsme, proč se pan primátor Kroupa chová k DPMLJ tak nepřátelsky. Tyto informace do toho vnášejí nové světlo a začíná nám to dávat větší smysl,“ uvedl pro MF DNES Sosna. Spolu s nástupem nového vedení do dopravního podniku už totiž Kroupova firma žádné zakázky nedostala.

Celý obsáhlý text najdete v pondělním vydání MF DNES.


Celkem
Sdílení