Politická reakce: Hejtman Půta neříká pravdu: Dotace na Novou Pastýřskou místo zpožděného parkovacího domu získat nelze

Na vedení Libereckého kraje se snesla oprávněná kritika za zpoždění projektu autobusového terminálu a parkovacího domu v Liberci. Jeden z hlavních argumentů bylo, že se tím pádem nepodaří vyčerpat z Integrovaného plánu rozvoje území Liberec – Jablonec n. N (dále jen IPRÚ) cca 150 milionů korun, které v něm byly na tento projekt alokovány. Přečíst ››
Sdílet
Přečíst zprávu

Politická reakce: Hejtman Půta se selhání Starostů s terminálem snaží hodit na Změnu. Fakta ale hovoří jinak

Hejtman Půta vydal tento týden svůj poněkud pokřivený pohled na projekt nového autobusového nádraží v Liberci, který díky Starostům nabral velké zpoždění, a u kterého hrozí, že město přijde o 150 milionů korun na evropských dotacích. Ještě před rokem přitom bylo vše jinak.  Přečíst ››
Sdílet
Přečíst zprávu

Politické prohlášení: Dostane firma exprimátora Kroupy bez soutěže zakázku za 2 miliony?

Jablonečtí zastupitelé projednají další návrh dohody o narovnání mezi městem a firmou Grepa exprimátora Milana Kroupy (zvolen za ANO). Ta požaduje platbu za služby, které si město nikdy neobjednalo. Překotně vzniklá koalice, jejíž součástí je i hnutí ANO vč. exprimátora, ještě nemá ani programové prohlášení, ale už se stihla dohodnout na vyplacení peněz firmě Grepa. Dohoda zahrnuje vyplacení 2 mil. Kč za služby údajně poskytnuté v minulosti a nově také zadání zakázky bez výběrového řízení pro firmu Grepa na provoz kamerového systému na čtyři roky za další 2 miliony korun. Přečíst ››
Sdílet
Přečíst zprávu

Politické prohlášení: Nové autobusové nádraží v Liberci bude se vším všudy. Jako první bude stát terminál

Příprava projektu nového autobusového nádraží v Liberci pokračuje, navzdory všem výkřikům kritiků a mediálním zkratkám. Liberečané, obyvatelé kraje, ani návštěvníci města, nemusí mít strach, že se nového autobusáku nedočkají, a že cestující, kteří přijíždí do krajského města, budou i v následujících desetiletích vítat nedůstojné bílé stavební buňky, postavené jako provizorium před dvaceti lety. Přečíst ››
Sdílet
Přečíst zprávu

Politická reakce: Nové vedení Jablonce zvažuje zrušení tramvaje do Liberce

Jablonec musí do konce listopadu schválit příspěvek na rekonstrukci a prodloužení tramvajové trati. Pokud se tak nestane, Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce n. N. (DPMLJ) na to nezíská dotaci a trať se bude muset do několika let uzavřít. Zastupitelé od nového vedení města (ODS, ANO, SLK) obdrželi podklady zkreslené tak, že ukončení provozu tramvaje a její nahrazení autobusy zdánlivě vypadá jako výhodnější varianta. „Chce snad nové vedení města pomocí zavádějících údajů přimět zastupitele, aby provoz tramvaje nadobro ukončili?” ptá se Jakub Macek, zastupitel a člen dozorčí rady DPMLJ. Přečíst ››
Sdílet
Přečíst zprávu

Mobilní aplikace ukáže běžkařům v Jizerkách a v Krkonoších, v jakém stavu jsou stopy

Usnadnit lyžařům jejich výpravy do bílé stopy v Jizerských horách a v Krkonoších pomůže nová aplikace pro mobilní telefony. Lyžařům umožní aplikace zjišťovat stav tras i přímo v terénu. Součástí informací o aktuální úpravě tras jsou navíc i informace o jednotlivých sportovních střediscích, pozvánkách na plánované akce, nejbližší stanici horské služby, informačních centrech, aktuálním počasí, restauracích a podobně. Přečíst ››
Sdílet
Přečíst zprávu

Politická reakce: Proč nové vedení Jablonce zrušilo architektonickou soutěž na okolí přehrady a veřejně lže?

Rada města v novém složení po převratu na jablonecké radnici zrušila již vyhlášenou architektonickou soutěž. Důvodem jsou podle tiskové zprávy vysoké finanční náklady. Částky, které jsou ve zprávě v souvislosti se soutěží uvedené, jsou však nepravdivé. Buď se tedy nové vedení neseznámilo s podmínkami soutěže, kterou zrušilo, nebo vědomě lže.    Přečíst ››
Sdílet
Přečíst zprávu

Politická glosa: Projedené peníze nám už nikdo nevrátí, změna ale musí přijít

Příprava rozpočtu statutárního města Liberec pro rok 2020 není vůbec snadnou záležitostí především proto, že chybí 500 milionů korun, které dřívější ekonomický náměstek „rozpustil“, namísto jejich investování buď do splátky městského dluhu, nebo do investic. Přečíst ››
Sdílet
Přečíst zprávu

Reakce: Jablonec nad Nisou v otázce prodloužení a provozu tramvajové linky číslo 11 koná. Jak daleko je Liberec?

Reakce na rozhovor s náměstkem libereckého primátora Jiřím Šolcem na portálu LibereckéZpravy.cz ze 17. září 2019. Na programu zítřejšího zasedání Zastupitelstva města Jablonec nad Nisou jsou hned dva body o tramvajové lince číslo jedenáct. Bod 25, který se týká Smlouvy o finanční spolupráci ve veřejné drážní osobní dopravě pro rok 2019, a bod 28, který se týká financování rekonstrukce a prodloužení tramvajové trati mezi Jabloncem a Libercem. Přečíst ››
Sdílet
Přečíst zprávu

Politická glosa: Parkování u ZOO je možné zařídit ke spokojenosti všech

Opoziční zastupitel Josef Šedlbauer ve svém komentáři uvádí: „Vedení města zahájilo proces, na jehož konci by měl být parkovací dům na místě dnešního lesoparku a dětského hřiště ve Fibichově ulici. Parkování pro návštěvníky ZOO je ale možné zajistit mnohem elegantněji.“ Přečíst ››
Sdílet
Přečíst zprávu

Očima řidiče autobusu: Sedm smutných unikátů MHD v Liberci

„Neutuchající chaos v libereckém dopravním podniku, který vygradoval předčasným odchodem subdodavatele (BusLine) na konci ledna letošního roku, způsobil poměrně zajímavý vývoj. Při ježdění autobusem po Liberci jsem si uvědomil, že jezdím v MHD plné paradoxů, na které jinde v ČR a ve světě jen tak člověk nenarazí. Článek nelze vnímat jako kritiku, pouze jako s nadsázkou konstatovaný fakt, za který je zodpovědné spíše město než dopravní podnik. Přestože v oněch sedmi bodech píšu „jen v Liberci“, neznamená to, že se zmíněný jev za žádnou cenu nemůže vyskytnout v jiném městě. Šance je ale malá,“ píše v glose pro Liberecké Zprávy liberecký řidič autobusu a bloger Tomáš Krupička. Přečíst ››
Sdílet